dilluns, 11 de març del 2019

...tenia fam, i em donàreu menjar...

dilluns 1r de Quaresma

Temps de Quaresma

Mt 25, 31-46

...tot allò que fèieu a un d'aquests germans meus més petits, a mi m'ho fèieu.”

 ¿Es pot creure en Déu i ser indiferent a tots aquells que Ell estima amb major i més gran tendresa: els més pobres, els més febles, els més ferits, els més rebutjats i menystinguts; els que no saben, ni poden, trobar un horitzó digne en llurs vides; tots els que són víctimes de tants i diferents menes de violències que nosaltres mateixos som capaços de generar?
¿Es pot dir que es creu en el Déu de la VIDA i de l’AMOR ignorant a tots aquells a qui els hem manllevat la dignitat i les més mínimes condicions humanes de vida?
... Sols hi ha una resposta: NO! MAI DE MAI!

Tu, Jesús, ets present, ets amb mi, ets amb nosaltres, ets en nosaltres! No ets pas una idea, un concepte abstracte, tampoc ets una “cosa-de-les-nostres-àvies”.  La teva Paraula –sempre, sempre viva- m’és font de llum, de saviesa, de sentit comú, m’és brúixola que m’assenyala sempre el meu nord. És en la teva “colla-d’amics-i-amigues”, en la teva Església –SANTA i PECADORA- que trobo una llar. A l’Eucaristia, Pa pel camí, trobo desig de fer-me “pa-pels-altres” i la força que em cal per fer-ho! En la pobresa, la fragilitat i la feblesa dels qui m’envolten et trobo a Tu esguardant la meva capacitat de servir i estimar amb la bogeria amb la que Tu m’estimes!

Ajuda’m, Senyor, a saber donar-te espai i temps a la meva vida. Fes el meu cor més semblant al teu: més capaç de copsar els crits ofegats dels petits, dels febles i dels pobres, aquells que el meu egoisme no em permet de sentir ni de veure; fes-me més generós per sortir al seu encontre, i en l’encontre servir-te i estimar-te en ells.


Cap comentari

Publica un comentari a l'entrada

© La Veu de Santa Maria
Maira Gall