dissabte, 27 de gener del 2018

Jesús ensenyava amb autoritat

DIUMENGE III de DURANT L’ANY

28 gener 2018

Jesucrist vol seguir ensenyant als homes i dones de la nostra època a través d'un altre canal: a través de cadascun de nosaltres. De fet, tant si ho pretenem com no, nosaltres constantment estem "ensenyant": cadascun de nosaltres és com un llibre obert davant d'aquells que ens envolten
És tota la nostra vida que "parla": no sols la paraula, sinó la forma de tractar els altres, la selecció dels meus interessos, les meves reaccions davant els esdeveniments, la forma d'enfrontar-me amb les dificultats ... 

Fins i tot parlen els meus ulls, el meu to de veu, els meus silencis: tot jo parlo
Sempre estic transmetent missatges, que poden ser positius o negatius. 

Una bona reflexió podria ser preguntar-me què ensenyo, què aprenen els altres de mi. 
No oblidem que molta gent no coneix Jesús ni llegirà mai l'evangeli. Però sí em veuen a mi. Què aprenen de mi les persones que m'envolten? Jo sóc Jesús per a elles: jo sóc el seu evangeli. Què hi llegeixen?

A partir del manament de Jesús: «Aneu per tot el món, i prediqueu la bona nova de l'Evangeli», l'Església se sent cridada a no callar, a cridar amb força, a anunciar la Paraula quan és oportú i quan no ho és, a ser guardians que trenquen el silenci de la indiferència. Per això, els cristians, quan comuniquem la Paraula de Déu i en donem testimoni, vivim la mateixa experiència de Jesús. «La Paraula de Déu personificada "surt" de casa seva, del seu temple, i s’encamina per tots els camins del món per a trobar la gran peregrinació que els pobles de la terra han iniciat en la recerca de la veritat, de la justícia i de la pau. Existeix en la nostra societat moderna secularitzada, a les seves places i als seus carrers... una esperança germinal, una commoció d'esperança». En aquesta nova situació, en la que l'home i la dona d'avui es fan receptius i expressen, encara que potser sense saber-ho, la seva set de sentit, cal parlar-los de Déu i de la seva Paraula. Així, juntament amb tota l'Església, fem realitat la seva missió profètica.

Cap comentari

Publica un comentari a l'entrada

© La Veu de Santa Maria
Maira Gall