dijous, 7 de juliol del 2016

Jo vull estimar i ajudar el proïsme

El bon samarità (1838), oli de Pelegrí Clavé i Roqué (187 x 241 cm), Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (inv. 217)

Senyor Jesús, jo vull estimar i ajudar el proïsme, però voldria fer-ho al meu gust: ajudar a hores convingudes, estimar els qui em cauen bé o em desperten compassió.

Per això la paràbola del bon samarità em deixa inquiet: estimar un desconegut amb qui no m'uneix res, sense saber si és digne del meu ajut; estimar sense previ avís, quan tinc altres coses per fer.
Això és ser proïsme.

Aquesta paràbola també és la del bon hostaler. Cal l'ajuda d'urgència, a cop calent, però també calla cura atenta i continuada que el samarità tot sol no podia fer.

En l'hostaler veig la figura de tantes institucions, plenes de bona voluntat i de professionalitat, que atenen els pobres, els malalts, els marginats, les víctimes que hem d'anar recollint de la cuneta.

Ensenya'm, Senyor, a ser bon samarità
i bon hostaler.



Pare nostre, que esteu en el cel:
Sigui santificat el vostre nom.
Vingui a nosaltres el vostre regne.
Faci's la vostra voluntat,
així a la terra com es fa en el cel.
El nostre pa de cada dia,
doneu-nos, Senyor, el dia d'avui.
I perdoneu les nostres culpes,
així com nosaltres perdonem els nostres deutors.
I no permeteu que nosaltres caiguem en la temptació,
ans deslliureu-nos de qualsevol mal.
Amén

Cap comentari

Publica un comentari a l'entrada

© La Veu de Santa Maria
Maira Gall