divendres, 17 de febrer del 2017

Si algú et vol posar un plet per quedar-se el teu vestit, dóna-li també el mantell

DIUMENGE VII DURANT L’ANY

19 febrer 2017

Ser deixeble de Crist exigeix, sobretot, evitar que la rancúnia i l'esperit de venjança s'apoderin del nostre cor. 

Fixem-nos en una cosa important: el mal que em fan els altres, per més gran que sigui, sempre queda a l'exterior de mi mateix, resta fora de mi. No entra dintre meu. 

Però si la meva resposta és una resposta que també fa mal, vol dir que el mal m'ha vençut a mi, que l'he deixat entrar dintre del meu cor: que m'he deixat dominar per ell, que jo he estat derrotat. 

Això és el que Jesús ens diu que hem de saber evitar. Mai no hem de tornar mal per mal, entraríem en l’espiral de la violència, sinó vèncer el mal amb el bé.

I obrar així no és signe de debilitat, sinó al contrari: mostra una gran fermesa interior. 

No tothom és capaç de fer-ho. Significa que som capaços d'actuar d'acord amb allò que som: fills de Déu. D'un Déu que té paciència perquè sap que, a la llarga, el Bé sempre és més fort que el Mal. Que el Bé sempre acaba guanyant.

Cap comentari

Publica un comentari a l'entrada

© La Veu de Santa Maria
Maira Gall